Şekilden de anlaşılabilir olduğu üzere öncelikle fiziksel dünyadaki bir nesneyi soyutsal bir model olarak almamız gerek.Ardından bunu bilgisayarda bir veri olarak ele almalıyız.Yani kısaca;
- Fiziksel bir nesnemizi model olarak alırız.Örnek; Araba
- Bu modelimiz bir veriyi temsil edecektir.Örnek;Kod içinde bir araba nesnesi.
- Bilgisayarda bu veriyi işleme tabi tutabilecektir.Örnek ; Arabayı sür,durdur vs.
Teori istemiyorum diyorsanız burdan devam edin.
İşin teorik basitliğini geçip benim sevdiğim kısma gelelim. :)
Modellerimizi veri olarak temsil etmek için programlama dillerinde kullanılan temel basit veri tipleri bulunmaktadır.
Bunlar;
- İntegers(Tam Sayı)
- Float(Ondalıklı Sayı)
- Boolean(True veya False)
- Characters(Karakterler)
- Strings(Metinler)
Programlama dilleri genel itibariyle değişkenler üzerinden işlemleri gerçekleştirir.Nedir bu değişken ifadesi?
En basitinden gidelim.Diyelim ki iki sayı için toplama işlemi yapacağız.İhtiyacımız olan şey 2 adet sayı ve elde etmemiz gereken bir de sonuç var. Yani bilgisayarda işlemlerimizi değişkenlerle temsil ederek gerçekleştiririz.Öyleyse integer tipte üç değişken tanımlayalım.
İnteger
int sayi1 = 2 , sayi2 = 3 , sonuc ;
sonuc = sayi1 + sayi2 ;
Burada sonuc değişkenimiz 5 değerine eşit olacaktır.
Float
Eğer float tipinde yani ondalıklı sayılarla işlem yapmamız gerekirse şu da basit bir örnek olabilir.
float sayi1 = 2.2 , sayi2 = 3.3 , sonuc ;
sonuc = sayi1 + sayi2 ;
Burada da sonuc değişkenimiz 5.5 değerine eşit olur.
NOT: Örnekler C dilinde yapılmıştır.
Sonuç olarak bu tip değişkenler her programlama dilinde farklılık gösterebilirler.Örneğin;
C dilinde char,int ve float tiplerinde değişkenler tanımlayabiliriz.
C# dilinde char,integers,float,strings,boolean tiplerinde değişkenler tanımlayabiliriz.
Bunlar genel mantık bilgileridir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder